tisdag 19 april 2011

Tragiskt

Ja, har inte haft ork eller lust att skriva dom senaste dagarna.

För den 13 april lämna min farfar Kai James Madsen jordlivet. Han va som min andra pappa som alltid fanns för mig. Kommer att sakna han enormt mycket.
Fick reda på det per telefon av far min som knappt kunde prata så ledsen han va. Men fick bara höra att farfar hade gått bort. Var då hemma hos en vän i Höganäs.
Efter chocken hade lagt sig så packa jag ihop och drog till farmor och farfars hus. Pappa sa att han låg kvar, så först tveka jag att gå in till han, hade ju aldrig sett nån död innan. Men efter ett tag hemma hos dom så tog jag mig kraften att gå in till han. Min första tanke när jag så han va ju att han skulle le som han alltid hade gjort, usch. Satt och prata med far, min faster, farmor och min syster till sena natten och dom kommande dagarna. Vi va alla omskakad av hans bortgång, jag och pappa tog i oss några gammel dansk för att hedra farfar. Sen har vi mest tagit hand om farmor och fixat så hon klarar sig. Kan egentligen skriva hur mycket som helst vad som har hänt förra veckan, men vill hålla det mer privat.

Har suttit och renskrivit farfars memoarer som han har skrivit. Hade skrivit på skrivmaskin och hanskrivna blad, hitta ett program som man skanna in text till word dokument. Väldigt mycket efterarbete för att få den läsbar av alla. Han va inte så duktig på att skiva "rätt", men bakom alla felskrivningar och felaktiga meningsuppbyggnader så är där fantastiska berättelser. Han har varit med om mycket.
Dokumentet kan ni läsa här, men som sagt är den bara halv färdig.

Förutom sorgarbetet fick jag komma hemifrån i lördes på fest i Klippan hos Samantha, redigt trevligt att träffa nya människor och ta en paus från allt.
Vi var hos en väns bror innan festen och vi visste inte var hon bodde, så vi gick ut runt kvarteret och vänta på folk som skulle leda oss dit, dom börjar gå mot hans entré dörr. Då visar sig att han bodde granne med henne, så det blev att vi festa i 2 lägenheter :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar