fredag 1 april 2011

Förklara

Hur ska jag förklara detta på ett bra sett så att far min går med på det? Sen är det så att jag ska förklara för uppfödaren att jag är redo för det också. Läste att uppfödare kan välja om du ska ha hund lr inte som hon föder upp. Till pappa ska jag lägga fram dom här punkterna:

  1. Behöver en livskamrat som finns där i vått och torrt.
  2. Att köpet inte blir nu, han kan få följa med till utvälinge och att det inte blir en snabb process. Kommer ha hunden i sommar. För att stressa fram ett köp är heller inte bra. Bara tanken att jag ska skaffa hund får mig att spårra mig rejält. Jag kommer skaffa mig hund böcker och läsa om allt om att ha en hund. Sån jag är som person.
  3. Vi kommer köpa av en bra uppfödare.
  4. Att det är en kärleksfull, absolut ingen aggressiv hund. Går bra ihop med alla, djur som små barn.
  5. Jag är i behov att ha en dröm, annars kommer jag rasera. Ett mål att stäva efter.
Till uppfödaren:

  1. Villa i Strövelstorp, så nära till uppfödningen.
  2. 3-4 i familjen, lugnt i hushållet sen ett år tillbaka :P
  3. Trädgård
  4. Tillgång till gård i småland med skog för den att springa.
  5. Har bra med hundpassare.
  6. Hunden kan tillbringa sina dagar på företaget i Kattarp tillsammans med en Schäfer-Border Collie blandning. Alt. vara hos min farmor vid jobb.
  7. Kattfritt :P
  8. Har erfarenhet sedan innan med en Pyreneisk Vallhund som min förre detta sambo har. Har lärt mig om att inte uppmärksamma saker den blir rädd av som denna också har en liten tendens att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar