fredag 19 augusti 2011

Sommaren 2011

Sitter idag och väntar på att få mitt C och CE korts utbildning (lastbil).  Har väntat på att komma in på utbildningen sen början av juni . För allt i världen jag vill är att börja jobba igen och komma tillbaka till allt. Får besked om läget den 1 september.

Men man får inte ta något annat jobb under tiden, för då beviljas man inte utbildningen genom AF. Sen har jag varit så dum att jag inte gått med A kassan (trodde jörnello va mitt skydsnät, men man kan inte ta emot all skit från den arbetsgivaren ger, det tar vi någon annan dag) och vägrar gå till socialen så man har varit bankis och osocial dom närmaste "månaderna". Småjobb och en bra familj har varit min räddning.

Har bara lagt upp mitt CV på AF och har haft några företag som kontaktat mig (som jag inte har sökt till) inom logistik/lager, har tackat nej. Vill inte jobba som det mer, har jobbat med det sen jag var 12 år.

OK, jag gjorde ett fel val när jag valde gymnasie ämne och hade kunnat köra lastbil redan då.
Några år efter det börja jag en komvux utbildning som jag kom i kläm i lagen om yrkeschaffisbevis, lagen trädde i kraft veckan efter jag bomma min uppkörning. Krävs ju x antal 100 timmars utbilning för att ta det beviset som är inbakade i dagens utbildningar. Utbild*rna (komvux skolan) ville inte lösa det, sen att dom misskötte sig på min uppkörning så blev jag och Jörnello väldiga ovänner med dom och har inte varit där sen dess.

Efter det kom den här perioden av mitt liv som jag refererar till att "jag sprang in i vägg" förra midsommaren. Allt föll ihop (flickvän, jobbet, lägenheten, vänner, pengar, familj), men är påväg tillbaka. Inte helt återställd, såren som finns kommer nog göra mig väldigt försiktig känslomässigt. Nu riktar jag bara blickarna framåt åt en utbildning i Malmö till lastbilschaffis. För utan jobb är en man ingenting, och jag vill bli en man. Försörja och bilda familj. Känner att det är dax att börja bli nått.

Men den sommaren har inte varit dålig för de, har faktiskt njutit fullt ut bl.a. har jag:
Haft många nya/gamla vänner som jag har kommit närmre och haft det underbart med.
Upplevt en underbar semester på Rhodos med min far (blev en tatuering rikare också  :) ).
Kommit närmre min familj.
Börjat ha fler intresse som inte inolverar datan :P :P (fiske, formel 1, fotboll, ut och gå).
Gjort framsteg i mitt inre och förstått att jag har gått vidare från något som aldrig hade funkat. Det va tur den stigen tog slut där, hade nog aldrig lett till något "greater good", Det var jobbigare för min del än för motparten, men nu förstår jag. Hade fortsatt vara berg- och dalbana föralltid. Vi hade hade aldrig kunnat lite på varandra på samma sätt som innan.
Sagt förlåt och förlåtit personer jag har hatat in i benmärgen.
Förlorat vikt från 81 kg (2010 dec) till 66 kg (förra veckan :P ), men har även ökat muskelmassa.
Fått fin solbränna.
Fått ökat självförtroende från motsatta könet.
Kommer nog bli en underbar höst/vinter. Känner det på mig :)

Denna helgen blir det malmölfestivalen och kvartersfest. Brukar aldrig vara i Malmö på festivalen (har hänt 1 gång, minns nästan ingenting), men detta året har jag blivit lovad av en person från Malmö/Rhodos att guida mig ;). Får se om hon är lika bra på det som hennes tur i Rhodos stad klockan 4 på morgonen :P

Usch det blev hårt textat efter några Jim Beam Cola.

Ja, va fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar